Home | Over mij | Contact

Essie's Dive Bar & Essence Miss Universe dupe?

vrijdag 22 november 2013

Laatst was ik in mijn nagellak stash aan het snuffelen en zag ik tot mijn verbazing twee lakken die heel erg op elkaar lijken. De kleur, shimmer en finish zijn op het oog precies hetzelfde. Ik heb het over Essie's Dive Bar en 147 Miss Universe van Essence. 



Zijn ze niet in het potje al mooi? Een blauwe kleur met glitters die me doet denken aan een donkere sterrenhemel. 
De twee lakken op mijn nagels. Op mijn wijs- en middelvinger Dive Bar en ringvinger en pink Miss Universe. Beide lakken hebben een paarse finish die in de zon en bij fel daglicht verkleuren. 

Dan nu de vergelijking. Dive Bar is donker van kleur, heeft donkerde shimmers en een dikkere substantie. Miss Universe is daarentegen veel lichter van kleur, heeft meer en opvallendere shimmers en is wat dunner van substantie.

Het enige waarvoor ik Essie wel zou kiezen is omdat 'ie wat fijner in gebruik is. Essence lakt minder fijn en heeft meerdere lagen nodig voor een volledige dekking, maar dat komt waarschijnlijk doordat ik hem langer in bezit heb. Essie is dikker en heeft een enkel laagje nodig. Een tijd terug was de dikte bij allebei precies hetzelfde. De droogtijd is even kort. 

Het is geen identieke dupe, maar Dive Bar van Essie komt wel heel dichtbij Essence Miss Universe. Op de shimmer na vind ik ze identiek.  Ik had helemaal niet verwacht dat ik de lak van Essence mooier zou vinden én fijner is in gebruiksvriendelijkheid dan Essie. Wat een ontdekking! In het potje lijken ze echt identiek, maar op de nagels zou ik honderd procent voor Essence Miss Universe gaan. 

Dive Bar of Miss Universe: voor welke lak zou jij kiezen afgezien van merk, kwaliteit en prijs?


Lots of love,
Sofie