Home | Over mij | Contact

Bourjois Color Edition 24H + look

maandag 25 november 2013

Vanaf vandaag ligt de nieuwe winter 2013 collectie van Bourjois Color Edition 24H in de schappen. Bourjois heeft de collectie geïnspireerd op regenboogkleurig licht met metallic reflecties, zoals in een betoverend bos waar ijs en sneew de natuur gekritstalliseerd te lijken hebben. Dit kostbare licht heeft Bourjois gebruikt voor haar nieuwe oogschaduwcollectie en daarbij ook twee nieuwe nagellakken en Color Boosts. 


Color Boost Lipcolor 


De Color Boost Lipcolor heeft twee nieuwe kleuren waaronder '05 Red Island'. Het is een chique, diepe kleur rood die mij erg aanspreekt. 


De pigmentatie is goed en de kleur komt mooi tot zijn recht. De Lipcolor glijdt over mijn lippen. De pen brengt gemakkelijk aan. De finish vind ik voor mijzelf iets te glanzend, maar als je ervan houdt is dit een prachtige lipstick. Door de romige textuur was ik bang dat de kleur niet lang zou blijven zitten, maar gelukkig is dat niet zo. De lipstick blijft na een drankje goed zitten, maar na een grote maaltijd moet ik de kleur wel bijwerken. 

De Color Boost Lipcolor kost € 9,99. 

Color Edition 24H    

Voor deze winter lanceert Bourjois met de Color Edition 24H oogschaduwcollectie haar interpretatie van de metallic finish smokey eye,  De doosjes kende ik al van Bourjois, maar dit is een vernieuwde versie. De verpakking vind ik niet zo handig, want je moet de sticker waar de naam op staat eraf halen om hem open te maken.

De oogschaduws hebben een nieuwe crème-poeder textuur. De crème veranderd in een zijdezacht poeder die perfect versmelt door contact met de huid.  

De oogschaduws beloven 24 uur lang te blijven zitten. Ik weet niet of dit klopt, want om te gaan slapen met de oogschaduws vond ik ook weer wat te heftig ;-) Wel kan ik vertellen dat ze zeker zo'n tien uur mooi blijven zitten. 

Van boven naar beneden. '06 Bleu Ténébreux' is een diep blauwe kleur die naar zwart neigt. Het heeft een parelmoer finish. '01 Merveille d’Argent' is zilver, niet te licht, niet te donker. De kleur wordt verzacht door een vleugje taupe. '02 Or Désir' is metallic goud met een heldere, bronzen basis. Een feestelijke tint dus. 

De oogschaduws voelen inderdaad fijn zacht aan. De pigmentatie is goed, maar ik had beter verwacht. Ik moet eerlijk gezegd erg wennen aan dit soort oogschaduws. Vooral '06 Bleu Ténébreux' vind ik een pareltje, maar voor mij hadden de twee andere kleuren wel wat gepigmenteerder mogen zijn. Nu valt het mee, maar bij de look verder in de post zie je denk ik wel wat ik bedoel. 

De 24H Color Edition oogschaduws kosten € 11,99

1 Seconde Vernis    

Ik ben nog niet heel bekend met de lakken van Bourjois en was hier dus erg benieuwd naar.   28 Red Dinque is een prachtig donkerrode tint die perfect is voor kerst. 


In het echt is de kleur iets roder en lichter dan op de foto. Ik ben fan! Wat een fijne nagellak en mooie kleur is dit. Met een laagje dekt de kleur al voldoende. Het kwastje is breed waardoor ik in een keer mijn hele nagel kan lakken. De lak droogt inderdaad snel op. 

1 Sec Vernis is verkrijgbaar voor € 8,49 per stuk. 

De look 

De Lipcolor lijkt door het felle licht wat in de randjes te gaan zitten, maar dit komt door de foto. Het was best lastig om een mooie ooglook te maken met de textuur en de kleuren die ik heb ontvangen. De blauwe kleur heb ik aangebracht op 2/3 van mijn ooglid en brons in de binnenhoek. Zilver heb ik als eyeliner randje gebruikt wat heel fijn ging. Blenden ging eigenlijk niet goed, dat is een tegenvaller! 

Ik ben erg tevreden met de nieuwe producten van Bourjois. De bronzen en zilveren  oogschaduw hadden voor mij net iets gepigmenteerder mogen zijn. Ook moet ik erg aan de textuur wennen, want blenden gaat heel lastig. De Lipcolor vind ik heel mooi en blijft lang op de lippen zitten. De nagellak is mijn nieuwe favoriete kleur en heeft een geweldige dekking. 

De Color Edition 24H collectie is vanaf vandaag (25 november) verkrijgbaar bij een selecte groep parfumerieën en (zelfstandige) drogisterijen. 

Wat vind jij van de nieuwe producten van Bourjois? 

Lots of love,
Sofie