Home | Over mij | Contact

Mijn eerste ervaring met acrylnagels

woensdag 25 september 2013

Ik liep al langer met het idee rond, maar stelde het steeds uit om eens wat aan mijn nagels te gaan doen. Door medicijngebruik zijn ze heel broos en lelijk geworden en vorige week had ik er echt genoeg van. Ik miste mijn mooie, lange nagels en toch ook een stukje vrouwelijkheid! Bij mij in de buurt zit een goede nagelstudio waarbij een nieuwe set maar 25 euro kost, wat ik een fijne prijs vind om uit te proberen. Afgelopen weekend heb ik ze laten zetten. Benieuwd naar mijn ervaring? Lees dan verder. 










Dit waren mijn nagels voordat ik naar de nagelstudio ging. Langer dan dit groeiden ze niet meer. Elke keer als ik deze lengte had bereikt en het eigenlijk weer de moeite was om te gaan lakken, brokkelden ze weer af. Heel frustrerend, maar thank god voor de kunstnagels! 





Toen ik de nagelstudio binnen liep viel ik bijna flauw door de sterke geur, ik was namelijk nog nooit in een echte nagelstudio geweest. Het zetten zelf ging vrij snel, in ruim een halfuur was het klaar. Ik heb wel het gevoel dat de nagels met voldoende aandacht en secuurheid zijn gezet. Een minpunt vond ik dat het voor mijn gevoel allemaal wat ruw werd gedaan, het deed soms zelfs een beetje pijn. Ik denk echt dat dit ligt aan de persoon, want daarna kreeg ik een andere vrouw die het wel heel rustig en pijnloos deed.

Ik heb voor de naturel tips gekozen, want dat is het mooist als je vaak je nagels lakt. De lengte heb ik bewust vrij kort gehouden, zodat het nog wel natuurlijk oogt. Mijn nagels waren na het zetten niet pijnlijk, maar na een paar uur voelden ze wel wat gevoeliger aan. Dat gevoel ging snel weg en nu voelt alsof het mijn eigen nagels zijn. 

Vrijwel direct heb ik wel weer mijn nagels gelakt, omdat ik het er toch niet zo natuurlijk uit vind zien zonder een kleurtje. Het lakken ging veel makkelijker dan op mijn eigen nagels.  Door de ophoging van het acryl heb ik geen last meer van de randjes en het uitschieten. De vorm vind ik nog wel wat te vierkant en ik ga het nog wat ronder vijlen zodat het er nog mooier uitziet. 

Ik ben erg benieuwd hoe lang de acrylnagels mooi blijven en of ze goed zullen bevallen. Als je nog een handige tip hebt, laat hem dan achter in de comments. 

Heb jij ook kunstnagels of hou je het liever bij je eigen, natuurlijke nagels? 

Lots of love,
Sofie