Home | Over mij | Contact

Look | Ready for the sun

vrijdag 7 juni 2013

Zomer en make-up is een moeilijke combinatie. Kleuren worden anders met fel licht en boven de twintig graden kan je hele gezichts make-up gaan vlekken. Met deze look heb je daar geen last van, want er komen geen non summerproof producten zoals uitlopende foundation, plakkerige lipgloss en irriterende eyeliner aan te pas. Maar wel een glinsterende bronzer en twee kleuren die er lekker uitspringen als het zonnetje erop schijnt. 



Voor mijn gezicht heb ik heel weinig gebruikt. Op warme dagen gaat foundation sowieso heel erg plakken of uitlopen, dus daar begin ik niet aan. Ik heb dagcrème van Ginkel's gebruikt met een licht bruine tint. Daarna heb ik mijn gezicht afgepoederd met Bourjois Healthy Balance. 


Als ik zelf een licht kleurtje heb en de zon schijnt, kies ik vaak voor de Catrice bronzer van de Caramè Limited Edition. Deze bronzer heeft kleine glinstertjes in de zon en dat zorgt voor een prachtige gloed op je wangen. 

Geen sticky lipgloss of lipstick op zonnige dagen, maar een lippenbalsem met een nude kleurtje is perfect. Een mooi subtiel kleurtje en verzorgde lippen in een. 

De ooglook is simpel en lekker zomers. Deze twee kleuren doen het in de zon heel goed. Ik heb als basis de holografische oogschaduw van Essence gebruikt die een gele kleur heeft met kleine glitters. In de uiteinden van mijn ooghoeken heb ik 'Ariel' uit het Sleek Lagoon LE palette gebruikt en geblend. 

Alles op een rijtje:  Ginkel's Day Cream - Bourjois Healthy Balance - Bruin wenkbrauwpotlood Hema - Etos oogpotlood - Sephora Ultragorgeous mascara - Lip balm stick Hema - Bronzer Catrice - Sleek LE Lagoon palette - Essence holografische oogschaduw - Rimmel poeder, oogschaduw en blend kwast



Lots of love,
Sofie