Home | Over mij | Contact

Sabon handcrème en bodylotion Patchouli Lavender Vanilla

woensdag 22 mei 2013

Sabon vind ik een van de fijnste merken met verzorgingsproducten. Een tijdje geleden kwam ik deze twee leuke mini producten tegen in de winkel. De geur van lavendel en vanille sprak me gelijk al aan en doordat beide producten dezelfde geur hebben kan ik ze ook samen gebruiken. Van welk product zou ik de full-size versie kopen? Je leest het in dit artikel. 




De body lotion zit in een schattig potje met een goudkleurige dop. De inhoud is 50 ml.
Toen ik het potje opendraaide viel me gelijk de fluffy slagroom substantie op. Het is vergelijkbaar met een mousse, maar dan nog luchtiger. 

De geurencombinatie van patchouli, lavendel en vanille hebben een kalmerende en rustgevende werking op de huid. Voor extra bescherming bevat de lotion ook zonnefactor SPF 4. 

De bodylotion wordt snel geabsorbeerd door mijn huid en laat gelukkig geen witte was achter waar ik bang voor was. Na gebruik is mijn huid lekker zacht. 

De handcrème zit in een goudkleurige, langwerpige tube van 30 ml en is geschikt voor alle huidtypen. 

De geur van de handcrème is precies hetzelfde als de bodylotion, maar wel sterker. Ik had liever gezien dat dit omgekeerd was, want bij alles wat ik doe ruik ik de geur way too much. 

In de crème zitten essentiële oliën, siliconen en vitamine E en C die je handen een boost geven die ze zo nu en dan nodig hebben. 

Mijn handen voelen na gebruik heerlijk verzorgd aan. Ook mijn nagels en nagelriemen zien er na een tijd opvallend verzorgder uit. De handcrème heeft dezelfde structuur als de bodylotion. In tegenstelling tot de bodylotion laat de handcrème wel een zichtbaar vettig laagje achter die een tijd blijft zitten.


Door de mousse substantie gaan beide producten gemiddeld sneller op. Vooral de handcrème gaat heel hard. Bij de handcrème vind ik de geur te overheersend en vind ik het vettige laagje niet fijn. De bodylotion geeft me een babyzacht huidje en trekt sneller in. Allebei de producten zijn geweldig, maar de bodylotion heeft helemaal mijn hart gestolen en de handcrème laat ik voortaan liggen. 

Hand Cream Mini Plv, 20 ml (€6,95) en Body Lotion Mini Plv, 50 ml (€7,95) zijn te koop op Sabon.nl of in hun filialen. 

Heb jij al eens een product van Sabon uitgeprobeerd?

Lots of love,
Sofie