Home | Over mij | Contact

FOTD | Oranje is het nieuwe rood

zaterdag 30 maart 2013

Bij de KIKO in Parijs kocht ik per ongeluk een oranje in plaats van een rode lipstick. Ik baalde enorm, want oranje lippen? Niets voor mij! Eigenlijk heb ik altijd een soort afkeer tegen oranje gehad. Na hem toch maar een keer te hebben gedragen, vond ik hem nog best leuk staan. En guess what: de laatste paar weken is het mijn meest gedragen lipstick! Benieuwd naar de look die ik ermee heb gemaakt? Kijk dan verder. 


Het nieuwe reactiesysteem toont geen geplaatste opmerkingen op de beginpagina. Klik op 'geen opmerkingen' om de reacties wel te kunnen zien of om een reactie te plaatsen. 




Voor de ooglook heb ik koper en bruine tinten gebruikt, die net niet tegen het oranje aanzitten. 


Ik zat te twijfelen of ik voor een peachy blush of een bronzer zou gaan. Ach, gewoon doen dacht ik. Het kan prima samen. Ik heb verder geen eyeliner gebruikt, omdat ik dat altijd zonde vind met ooglooks die niet ver boven de arcadeboog uit komen. Hierdoor zie je namelijk meer van de look zelf. 


Ik heb eerst de witte creme kleur '43 Mystic Lemon' van Essence aangebracht als tweede basis. Daarna in de binnenste ooghoeken de donkerste kleur uit het NYX 11 palette. In het midden van mijn ooglid heb ik de tweede kleur uit het palette aangebracht. Dit is een meer oranje tint. 

Als laatst de donkere bruine kleur in de arcadeboog uit het MAX 03 Nude palette en naar boven uitgeblend. De lichtste grijze kleur (vergeten aan te geven met kruisje) heb ik ook nog bovenin een beetje geblend voor meer diepte.



Sephora Ultragorgeous mascara - Etos kohlpotlood in zwart - Wenkbrauwpotlood van de Hema in bruin - NYC Smooth Skin powder - BB Cream Ginvera - MAX blush in 034 Rose en KIKO lipstick in nr 79.


Wat vind jij van oranje make-up, en draag je het veel? 

Lots of love, 
Sofie