Home | Over mij | Contact

Inspiratie | Watercolor tatoeages

dinsdag 20 mei 2014

Watercolor tatoeages is een nieuwe hit die is overgewaaid uit Tsjechië. Het is een unieke en aparte stijl, die zoals de naam al zegt lijkt op een soort aquarel schilderij op het lichaam. Ik heb een paar prachtige voorbeelden van watercolor tatoeages voor jullie verzameld en in deze post gezet. Ook al ben je helemaal geen fan van tatoeages, het is het zeker waard om even te kijken omdat het zo bijzonder is. 



Bloemen vind ik het meest geschikt voor de watercolor stijl, omdat bloemen vaak van nature niet een en dezelfde kleur hebben en dus in elkaar over loopt. Vooral de roos rechtsonder is favoriet. 

Indrukwekkend! 




De grotere ontwerpen zijn mooi, maar vaak wat te opvallend vind ik. Kleinere tatoeages doen zeker niet af voor de bijzonderheid. 

Een jonge tattoo artist in Tsjechië begon met het idee en het zetten van deze 'waterverf' tatoeages. Als je echt iets opvallends en bijzonders op je lichaam wilt, dan is dit soort tatoeages wellicht een idee. De kleuren schijnen op de lange termijn wel sneller te vervagen dan de standaard tatoeage. 

Ik vind dit soort tatoeages heel tof en mooi gezet, maar zelf zou ik niet zo snel voor deze stijl gaan. Ik vind het net iets te kleurig, waardoor het een kinderlijke uitstraling kan hebben. Het heeft ergens ook wel iets rommeligs. Alleen de kleinere ontwerpen en de bloemen vind ik super. 

Wat vind jij van de watercolor stijl? 

Lots of love,
Sofie