Home | Over mij | Contact

Etos BB Compact Cream

maandag 12 mei 2014

De BB Cream van Etos heeft een opvolger gekregen: de BB Compact Cream. Het verschil met de al bestaande BB Cream is dat deze een combinatie van poeder en een zachte crème-foundation in één doosje heeft. Het belooft een stralende huid en egale teint te geven, zonder foundation te gebruiken. Maakt deze BB Compact Cream dat waar?




Het product zit in een rond zilveren doosje met spiegelende opdruk. Simpel en basic. Het doosje is vrij dik, omdat er onderin een verdieping voor het sponsje zit. De BB Cream bevat 10 gram. Er zijn vier kleuren beschikbaar, waarvan ik tint '002' heb ontvangen. Het doosje heeft ook een spiegeltje en is verder handzaam.

Het doosje is misschien niet zo compact, maar dit is wel heel handig voor onderweg: een doosje met spiegel én sponsje waardoor je je gezicht altijd even bij kan werken. 

De kleur is zoals op de foto ook te zien is, best donker en neigt naar oranje. Er zijn vier kleurvarianten verkrijgbaar. Kleur '001' is de lichtste kleur en is denk ik nog best aan de donkere kant. Naast '002' zijn ook '003' en '004' verkrijgbaar, echt kleuren voor de getinte en donkere huid. 

Jammer genoeg is deze kleur echt te donker voor mijn huid, dus daarom kan ik het jullie alleen op mijn hand laten zien. Er komt veel kleur van de crème af en de dekking is voor zo ver ik kan beoordelen prima. Ik ben er niet zeker van of het een matterend effect geeft. Het blendt goed uit, maar voelt wel stroever aan dan een normale foundation.

De BB Compact Cream is inderdaad zijdezacht van structuur en voelt aan als een crème. De finish zorgt voor een langdurig resultaat. De structuur is wennen, maar ik denk op den duur wel fijn. De crème smelt bijna op de huid. Ik ben alleen wat huiverig of het goed verdeeld en niet vlekt. Ik ben wel erg benieuwd hoe hij op mijn gezicht zal zijn, dus denk dat ik de lichtste kleur wel aan ga schaffen. 

De BB Compact Cream is verkrijgbaar bij Etos voor € 6,99. 



Gebruik jij BB Cream?

Lots of love,
Sofie