Home | Over mij | Contact

Make-Up Studio Durable Lip Fluid & Gloss nr. 3

maandag 10 maart 2014

Een merk wat ik al langer wilde proberen is Make-Up Studio. Sinds wij in Amersfoort een eigen winkel van het merk hebben, lukt het me niet meer om er zonder even naar binnen te kijken langs te lopen. Het werkt als een magneet op me! Niet alleen de winkel, maar ook de producten zijn absoluut prachtig. Mijn eerste aankoop van het professionele make-up merk is deze Durable Lip Fluid & Gloss. 



Make-Up Studio noemt dit een top product binnen hun assortiment. Dankzij de speciale formule is de Durable Lip Fluid long-lasting. Breng eerst de kleur aan, laat deze even drogen en breng dan de transparante gloss aan. Deze fixeert de kleurlaag waardoor het tot wel 18 uur blijft zitten. 

Ik heb de kleur nummer 3 gekocht. Een diep rode tint met bruine ondertoon. De verpakking heeft aan de ene kant de lipgloss en aan de andere kant de transparante gloss. Het design is strak en chique.

De spons applicator van de lipgloss is smal, maar werkt fijn en neemt de kleur goed op. De gloss heeft een kwast applicator en is wat zachter. 

De swatch liegt er niet om: de pigmentatie is geweldig! Er valt over te twisten of de kleur juist niet te intens is. Het heeft hele kleine, subtiele shimmers. De lipgloss en doorzichtige gloss hebben vrij dezelfde dikte en substantie, die goed verdelen en niet te dik of te dun is.


De Durable Lip Fluid & Gloss zonder transparante gloss heeft met niet overtuigd. De kleur gaat in de lijntjes van mijn lippen zitten en verdeelt niet goed genoeg, waardoor ik donkere en lichtere plekjes krijg. 

Met de transparante gloss is het resultaat stukken beter! De kleur is veel intenser en de dekking is niet meer ongelijk. De glans vind ik net op het randje, ik had liever wat minder shine gezien. Hello vampy lips!

(Sorry van de weerspiegeling!) 

De kleur blijft lang zitten, maar de transparante gloss is er na anderhalf uur wel af. Het trekt niet aan mijn lippen en is totaal niet plakkerig, maar je voelt wel heel duidelijk dat er 'iets' op je lippen zit. Het product heeft een zoetige geur, wat me gelijk opvalt maar niet vervelend is of stoort. 

18 uur lang blijven zitten is overdreven, maar drieënhalf uur houdt 'ie zeker uit! De kleur blijft al die tijd intens en vervaagt alleen wat bij de randjes. 

Ik vind de Durable Lip Fluid & Gloss een prachtig product. Van een professioneel make-up merk is dat natuurlijk ook wel te verwachten. De lipgloss alleen vind ik niet fijn, maar in combinatie met de transparante gloss hoor je mij niet meer klagen. Deze tint zou ik niet zo snel overdag dragen, omdat het een kleur is die donker uitvalt. Kwalitatief en qua prijs is het vergelijkbaar met MAC. Mijn eerste kennismaking met Make-Up Studio is dus (gelukkig) heel positief en heeft me nog nieuwsgieriger naar hun andere producten gemaakt!


De Durable Lip Fluid & Gloss is in filialen van Make-Up Studio en online te koop voor € 18,90. 

Heb jij al eens kennis gemaakt met een product van Make-Up Studio? 

Lots of love,
Sofie