Home | Over mij | Contact

Le Petit Marseillais douchegels

woensdag 5 februari 2014

Rond deze tijd begint iedereen toch stiekem wel weer een beetje aan de zon te denken: winter is voor even leuk, maar ik ben denk ik niet de enige die nu al verlangt naar zomer en de fijne dingen die daarbij horen. Om me al een beetje in zomerse sferen te wanen, zijn de douchegels van Le Petit Marseillais een perfecte oplossing. 



Eerst even wat over het merk, want ik denk niet dat veel mensen het kennen. Le Petit Marseillais maakt al meer dan 20 jaar verzorgingsproducten met uitzonderlijke geur creaties en gebruikt daarbij de beste ingrediënten. De douchegels zijn PH-neutraal zonder parabenen. Alle ingredienten zijn van natuurlijke extracten gemaakt en dus zacht voor de huid. 


Verveine en Citron is heerlijk fris en fruitig. De douchegel is rijk aan vitamine C en citroenolie. Verveine is een kruid die ook citroenig ruikt, maar iets zoeter. De combinatie van geuren zorgt ervoor dat de douchegel niet heel heftig ruikt, maar wel een lekkere opkikker is als je je wat down voelt bijvoorbeeld. Mijn huid voelt na gebruik schoon aan. 

Bij Fleur d'Oranger denk je misschien aan sinaasappel, maar het is sinaasappelbloesem. Dit is best een groot verschil. Waar sinaasappel fruitig ruikt, is sinaasappelbloesem juist heel bloemig. De geur is zacht en heeft een kalmerende werking. De gel is wat dikker en is verzachtend en hydraterend. Dit is mijn favoriet, omdat hij niet te sterk ruikt en mijn huid lekker zacht maakt.
Abrikoos en basilicum klinkt misschien apart als combinatie voor een douchegel, maar die twee geuren samen hebben me verrast! Het is kruidig en heeft een na geur die vrij pittig is. Het is wennen, maar het is een geur die ik nu vaak gebruik. Ik gebruik deze douchegel graag 's morgens vroeg als ik moeite heb met opstaan. De geuren zorgen dat je gelijk zin hebt in de dag. 

Ik vind de douchegels van Le petit Marseillais leuk! In het buitenland (Frankrijk, Italië, Spanje etc.) hebben ze nog veel meer bijzondere douchegels en shampoos, haarmaskers en badschuim. Als je op vakantie bent zou ik zeker kijken of je ze kan vinden, want daar hebben ze een groot assortiment ervan. Gelukkig is het ook regelmatig in winkels zoals de Action, Xenos en goedkopere winkeltjes te koop. Een zomers gevoel binnen tien minuten is gegarandeerd! 


Bij welke geur krijg jij gelijk een zomers gevoel deze winter?

Lots of love,
Sofie