Home | Over mij | Contact

Vaseline Hand & Stronger Nails Handcrème

donderdag 5 december 2013

Bij mijn zoektocht naar een fijne, niet te sterk geurende handcrème stuitte ik op de Hand & Stronger Nails van Vaseline. Ik herken de typische Vaseline geur uit duizenden en weet dat dit een fijn subtiele geur is. Maar is het ook een goed werkende crème die mijn handen verzorgd en het winterse weer aan kan? 



De crème zit in een girly roze tube van 75 ml. Hier word ik blij van! Een fijne inhoud en lekker roze. Het bevat keratine + stratys 3 multi-layer moisture en zorgt voor een volledige hydratatie van de huid.

De geur is mild en moeilijk te omschrijven. Ik vind het een geur die onmiskenbaar aan Vaseline verbonden is. Het is zacht en niet overheersend. Blijft wel een paar uur na insmeren hangen, maar dat vind ik trouwens helemaal geen probleem en juist een goed teken.

Mijn handen zijn na gebruik heerlijk zacht en dat is gelijk merkbaar.  De crème trekt snel in, doordat het een snel absorberende en niet plakkende formule heeft. Aan de textuur moest ik wel even wennen, want ik ben dikke crèmes gewend. Deze handcrème is niet heel dun, maar wel wat wateriger. In dit geval vind ik dat heel fijn, want daardoor is 'ie goed uit te smeren en heb je minder nodig. 

Niet alleen voor de handen, maar ook voor je nagels is dit product geschikt. Het zegt de nagels met 50% te versterken. Ik heb hele poreuze nagels die snel afbreken, maar sinds de weken dat ik deze crème ook voor mijn nagels gebruik merk ik wel een klein verschil. Ze breken niet meer zo snel af en daarnaast zijn mijn nagelriemen zachter en soepeler. 

Kortkom: dit is een heerlijke en goed werkende handcrème met een subtiele geur die voor dagelijks gebruik geschikt is. Het is een niet heel bijzondere crème, maar hij werkt goed en dat is het allerbelangrijkste. Mijn handen zijn klaar voor de winter! 

Vaseline Hand & Stronger Nails Handcrème is te koop bij diverse drogisterijen en kost rond de € 3,00. 

Heb jij al eens kennisgemaakt met de handcrèmes van Vaseline? 

Lots of love,
Sofie