Home | Over mij | Contact

Mosaic Blush van Makeup Academy

woensdag 20 november 2013

In het unboxing filmpje van het Makeup Academy pakket vroeg ik naar welk product jullie het meest benieuwd waren. Er kwamen drie absolute favorieten naar voren, en eentje daarvan is de Mosaic Blush met vijf verschillende gekleurde vakjes. 



De blush heet English Rose en zit in een groot, rond doosje van 9 gram. Er zitten best veel verschillende tinten in:  fel paars/blauw, rood, taupe, perzik en bruin. 

De pigmentatie valt zeker niet tegen, maar is ook niet zo goed als dat ik gewend ben van de normale blushes van MUA. Vooral paars/blauw en taupe zijn de kleuren die overheersen. 

Zonder blush

Met blush

Op mijn huid gaat wel wat kleur verloren, maar dit had ik al verwacht na het swatchen. De kleuren bij elkaar zorgen voor een bruinige tint die bij mij meer als bronzer uitvalt. De pigmentatie is oké. Voor het resultaat heb ik twee keer goed moeten poederen. Ik vind de blush wel wat te shimmery, waardoor het snel wat minder natuurlijk oogt. Met een getinte huidskleur denk ik dat de blush met shimmers een nog mooier effect heeft. 


Een mooie blush waar ik zeker tevreden mee ben. De kleur valt soms wat lichter of donkerder uit door de vele gekleurde vakjes. Wel leuk dat de kleur per keer kan verschillen. Op de foto's viel de kleur meer als bronzer uit, maar de volgende dag meer als blush met een fellere rode tint. De pigmentatie is niet helemaal zoals ik had willen zien, maar voor dit prijsje mag ik ook niet te hoge verwachtingen hebben. 


De Mosaic Blusher English Rose van Makeup Academy is te koop in hun webshop en kost £2.50. 

Lots of love,
Sofie