Home | Over mij | Contact

Happy new hair

woensdag 17 juli 2013

Ik heb een nieuw kapsel en haarkleur! Hoewel ik houd van experimenteren, ben ik niet voor een extreem andere kleur gegaan en is mijn haar ook niet super veel korter. Toch is het wel een groot verschil met wat ik had. Meer volume en lekker zomers. Benieuwd naar het resultaat? Kijk dan verder!



De laatste tijd begon ik me steeds vaker te irriteren aan mijn donker bruine haar. Ik verf het altijd zelf en het begon valer van kleur te worden en steeds sneller uit te groeien. Als ik het al een tijd niet geverfd had en dus de kleur veel lichter was, kreeg ik veel opmerkingen dat een lichtere kleur me veel beter stond.

Ik had het met verven een keer iets te donker geverfd en dat kon daarna niet meer terug naar mijn oude kleur. Toen ik bij de Nederlandse Kappersacademie mijn haar liet knippen vertelden ze me dat ik natuurlijk ook gewoon highlights kon laten zetten. Oh ja duuuh, daar had ik nog helemaal niet aan gedacht! Lichter verven kan niet op donker haar, maar door de highlights krijg je wel hetzelfde effect. 

Eerst was ik eigenlijk helemaal niet blij met de blonde plukken. Ik vond het iets té blond, zodat het leek alsof het extensions waren. Thank god is de kleur al een stuk lichter geworden en vind ik het nu wel leuk staan. 

Deze kleur staat veel minder hard bij mijn gezicht. Er is ook een groot stuk van mijn haar af en ze hebben het wat uitgedund, omdat mijn van nature dikke haar heel warm is in de zomer. Mijn haar is nu een stuk korter, ik heb meer volume en een lichtere kleur die meer past bij de zomer. 


Nog een tip: als je een Nederlandse Kappersacademie in de buurt hebt zitten zou ik daar zeker even binnenlopen. De prijzen zijn daar een stuk lager. Ik betaalde voor highlights zetten plus knippen, wassen, drogen en verzorging de helft minder dan bij de doorsnee kapper. Alles wordt goed gecontroleerd door de leraar en ze zijn veel vriendelijker. Tot nu toe ben ik altijd heel tevreden over het resultaat geweest. 

Wat vind jij van mijn nieuwe kapsel?

Lots of love,
Sofie