Home | Over mij | Contact

Max Factor Colour X-Pert lipgloss

woensdag 29 mei 2013

Als ik de naam 'Max Factor' hoor denk ik gelijk aan goede kwaliteit en pigmentatie, maar ook aan een merk make-up waar een prijskaartje aan hangt. Van de week was ik aan het snuffelen bij The Big Bazar waar ik deze mooie roze en nude lipglossen van Max Factor tegenkwam voor minstens de helft van de prijs. Benieuwd wat ik van deze glossen vind? Lees dan verder. 




De kleuren zijn een mix van nude en roze. Ze zitten in een kleine, vierkante huls. De uitstraling is best chique. De namen van boven naar beneden: '05 Nude Brown', 01 Soft Rose' en '03 Glam Roze'. 

De lipglossen zijn goed gepigmenteerd. De eerste kleur ' 01 Soft Rose' heeft een lieve babyroze tint. Bij het swatchen worden de shimmers van '03 Glam Rose' heel goed zichtbaar. De donkerste en laatste kleur, '05 Nude Brown', heeft een waterige substantie en beetje een vies bruin kleurtje. 

Wat me gelijk opvalt is de slechte applicators die de Colour X-pert glossen hebben.  Ze nemen heel weinig lipgloss op en het uitsmeren gaat lastig. Ik moet minstens vijf keer opnieuw aanbrengen voordat er genoeg op mijn lippen zit. 

'01 Soft Rose' is zoals de naam al zegt heel soft. De kleur is onopvallend en bijna transparant te noemen. Ik had gehoopt dat de mooie zachte, roze kleur goed overkwam op mijn lippen, maar dat is jammer genoeg niet het geval. 

'03 Glam Rose' is een donker roze lipgloss met een beetje shimmer. Ik vind de kleur net iets specialer als de nude kleur, omdat het naast glans ook een roze kleurtje aan mijn lippen geeft. De shimmers waren tijdens het swatchen wel heel zichtbaar, maar zie je nu nauwelijks meer. 

'05 Nude Brown' is mat en de donkerste kleur. De tint neigt naar chocolade bruin, wat ik heel mooi vind. Gelukkig is deze gloss niet te donker. Bij het swatchen was ik nog niet helemaal te spreken over de kleur, maar ik moet bekennen dat ik dit de mooiste kleur van de drie vind. 

Ik ben tevreden over deze lipglossen van Max Factor. Tevreden, maar niet heel enthousiast. De lipglossen blijven redelijk lang op mijn lippen zitten, zo rond een halfuur inclusief drinken. Ze zijn niet plakkerig en voelen fijn aan. De dekking en waterige substantie zijn twee nadelen die ik eerlijk gezegd niet had verwacht bij lipglossen van Max Factor. De prijs waarvoor Big Bazar ze verkoopt is prima, maar een echt kwaliteitsproduct is het niet.

Bij de Big Bazar zijn deze lipglossen nu verkrijgbaar voor €2,99 per stuk. 


Wat vind jij van de Colour X-pert lipglossen? 

Lots of love,
Sofie