Home | Over mij | Contact

Essence LE Floral Grunge hair dye powder & blush

zaterdag 13 april 2013

Speelse hippie-chic ontmoet casual grunge! Zachte en intense kleuren, fijne en grove texturen, kanten bloemendessins en stoere studs.. Het zijn tegenpolen die de Floral Grunge collectie van Essence omschrijft. In dit artikel review ik de hair dye powder en de blush. De hair dye powder zorgt voor kleurrijke highlights en met de blush zijn je wangen helemaal klaar voor de lente. 





Laten we starten met de blush. '01 Be Flowerful' zit in een ruim, doorzichtig doosje met sierlijke letters op de voorkant. De inhoud van 5 gram is niet veel, maar wel een vrij normale inhoud. 


De koraaltint is echt prachtig en in het zonlicht lijkt het net neon oranje.  In de zon zie je kleine subtiele glittertje, maar op de huid is het een gewoon matte blush. 


Het resultaat na drie vegen. Het pigment van deze blush is niet geweldig, maar kan er mee door. Ik denk ook niet dat je deze kleur te fel op je wangen moet aanbrengen omdat deze tint snel onnatuurlijk staat. 



De blush heeft een heel zachte textuur en is fijn om aan te brengen. Het kleurtje vind ik erg fris staan. 


De hair dye powder '01 rock in style' zit in een schattig doosje. De versieringen zijn echt prachtig. Ik was een beetje verbaasd over de kleine verpakking, want ik had een grotere verwacht. Een groter oppervlak is volgens mij handiger om je haar in 'te dippen'. De inhoud is 4,6 gram. 


De kleur komt eigenlijk bijna overeen met die van de blush, alleen dit is een wat fellere koraal tint. 


Het aanbrengen gaat gemakkelijk. Ik ben met het potje gelijk langs mijn haar gegaan zonder het eerst op mijn vingers aan te brengen. Ik dacht in eerste instantie dat er niet veel kleur vanaf zou komen, maar het is juist oppassen dat ik niet te veel gebruik. Mijn haar wordt gelijk heel stug en het zit voor geen meter meer haha. 



Is het roze, is het oranje? I don't get it! Aan de onderkant worden door de ombre mijn lokken oranje en daarboven roze. Ik heb het nog best rustig aangebracht, maar nu lijkt het alsof mijn haar in de fik staat. Ik vind het effect niet zo mooi als ik had verwacht.




Ik had gelezen dat de dye powder heel snel op zou gaan, maar bij mij valt het reuze mee. Nog geen bodem in zicht!


De blush is gorgeous. Deze subtiele tint is perfect voor de lente. De pigmentatie vind ik tegenvallen, maar dit komt waarschijnlijk door de zachte en poedere textuur. De hair dye powder is tof, maar ik vind de verpakking en de gebruiksvriendelijkheid niet fijn. Leuk voor een feestje of voor foto's, maar voor een doordeweekse dag ga ik het zeker niet gebruiken. De hair dye powder geeft veel af aan kleding waardoor het snel een rommeltje wordt. Daarbij bleef het maar een uur echt mooi in mijn haar zitten, daarna werd de kleur dof. 

De Essence Floral Grunge collectie is alleen in april tot mei 2013 verkrijgbaar in diverse drogisterijen. De hair dye powder kost € 2,99 en de blush kost € 2,59. 

Welk product trekt jullie het meest aan? 

Lots of love,
Sofie